Pages

Saturday 6 October 2012

Motivasi 1

MOTIVASI  !!!

Hari ni aku nk update blog ..dah berapahari ni sibuk sikit..mana nk selesai kan job yang aku buat secara freelance,mana nak jaga anak yang masih kecil dan amat memerlukan perhatian ,mana nak jumpa dengan prospek,mana nk discuss dan personel coaching bersama group ..tapi semuanya aku mesti lakukan untuk mencapai apa yang aku ingin ubah dalam hidup....Ini lah waktu dan masa yang sesuai nak update..sebab qaseh pergi hospital menziarahi ibu jagaan dia yang sakit kerana perlu di bedah akibat terkena minyak panas..malang memang tidak berbau..tetapi di sini aku dapat merasakan allah memang telah merancang segalanya..aku berhenti kerja dan penjaga anak ku mendapat kemalangan ..bayangkan andai nya aku masih lagi terpaksa bekerja ,sudah tentu tergendala kerja ku dan pastinya aku akan ambil mc yang x tau berapa lama..dan yang pastinya aku  akan mendapat warning letter kerana kerap mengambil cuti..

Disini aku hanya ingin berkongsi sedikit motivasi yang bagi ku perlu di renungkan oleh sesiapa saja yang rasa lemau atau suam-suam kuku..dalam beberapa hari ni aku rasa lemau sikit..kerana penghijrahan baru memerlukan kita menukar kitaran atau jadual harian kita..



Aku memang suka membaca apa saja motivasi dari jutawan internet Ik..lagi pun Ik akan sentiasa menghantar email kepada ku sekiranya ada aktiviti atau program yang akan di anjurkan..di dalam diri ank melayu ini aku dapat rasakan bahawa dia berani mengajak semua orang tidak kira siapa untuk bersama-samanya berubah 'Revolusi' ianya sama dengan apa yang kami di vemma lakukan sekarang ..bezanya Ik menjual produk nya sendiri..dan dia juga menjual motivasinya ..Kita mendapat ilmu yang tidak dapat di beli di mana2..jika suka kita boleh sama2 menjual produk nya tetapi ia tetap memerlukan modal..Tetapi di dalam biz Vemma kita memang perlukan modal ..tapi apa yang paling baik ia boleh di wariskan kepada orang yang kita sayang..bagi yang ada anak boleh wariskan pada anak,yang nk wariskan kepada isteri/suami/ayah/ibu atau sesiapa saja..tidak menjadi halangan..jika hari ini kita mengambil peluang yang telah terang-terang kita faham dan nampak hala tujunya..ada yang msih berfikir dan terus befikir sehingga ia terleka dan akhirnya terus membuang masa..  Di bawah ini adalah artikel yang aku petik dari irfan khiri ...

"Kekayaan atau kesihatan yang penting? Pastinya ramai akan kata, kesihatan lagi penting. Tapi sering kali, kita hanya mengambil berat tentang kesihatan kita apabila kita jatuh sakit. Bila tak sakit, mungkin berbagai aktiviti gaya hidup yang kurang sihat kita amalkan- seperti merokok, makan berlebihan, minum minuman yang manis dan sebagainya. Apabila jatuh sakit, baru lah kita akan tersedar dan pantang untuk menjaga kesihatan."

Menjaga kesihatan harus bermula daripada awal sebelum terlewat. Dengan kesihatan yang terjaga, kita juga dapat menjaga kewangan kita pada kos-kos perubatan yang sering menelan beribu ringgit. Antara cara asas menjaga kesihatan kita:

1. Jaga pemakanan kita - jangan makan berlebihan, kurangkan garam dan juga gula. Lebihkan buah buahan dan sayur-sayuran. Makanan terbaik adalah makanan organik (tidak diproses).

2. Bersenam selalu - lakukan senaman dari masa ke semasa. Senaman mudah seperti jogging ataupun berjalan. Bersukan adalah aktiviti sihat yang dapat dilakukan. Tidak minat dengan sukan? lakukan senaman-senaman mudah dari rumah (Turun naik tangga juga bersenam!)

3. Cukupkan rehat - Tidur sedikit awal setiap hari sekiranya anda rasakan badan penat dan lesu. Apa yang anda perlukan adalah rehat yang secukupnya.Kekayaan atau kesihatan yang penting? Pastinya ramai akan kata, kesihatan lagi penting. Tapi sering kali, kita hanya mengambil berat tentang kesihatan kita apabila kita jatuh sakit. Bila tak sakit, mungkin berbagai aktiviti gaya hidup yang kurang sihat kita amalkan- seperti merokok, makan berlebihan, minum minuman yang manis dan sebagainya. Apabila jatuh sakit, baru lah kita akan tersedar dan pantang untuk menjaga kesihatan.

Di pasaran juga terdapat berbagai-bagai produk kesihatan yang dapat menjaga kesihatan .tetapi apa yang terbaik dari VEMMA adalah kalau diminum dapat kesihatan dapat pendapatan..pelan yang startegi telah di sediakan hanya perlu ikut saja apa yang telah orng berjaya lakukan di sini,beri masa selama 1,2,3 tahun terpulang kepada anda ..jika nak mendapat kekayaan perlukan kerja yang berterusan selama mana yang anda kehendaki..bak kata pepatah ''kita buat kita dapat" bukan seperti bekerja makan gaji.. kadang-kadang kita buat susah payah tapi orng lain yang dapat x kira lah dapat apa saja..dapat pangkat,dapat imbuhan.dapat pujian,semuanya yang baik2 lah..tapi kita...mari renungkan bersama.Minum Vemma ..share kepada orng lain ..jana pendapatan dengan cara duplikasi apa yang anda dapat.senangkan..cuma nak dengan tak nak je.














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...